20.09.14

Jak ochutit ovesnou kaši

Po delší odmlce opět zdravím,
většina zdravě žijících lidí si alespoň někdy pochutnává na ovesné kaši. Občas ale každému dojdou nápady, čím ji dochucovat - proto jsem se vám rozhodla vypsat, čím ji dochucuji já, třeba to poslouží jako inspirace, jelikož jsem poměrně velký experimentátor. :D


Moje ovesná
se vždy skládá ze tří částí - uvařené ovesné vločky (napůl v mléce, napůl ve vodě), ovoce a nějaké to dochucovadlo.

Ovoce
Nejvíc mi v ovesné kaši chutnají banány. A to buď jen nakrájené na kolečka, nebo rozmačkaný banán vmíchaný do vloček. Obojí vytvoří výbornou sladkou pochoutku.
Dále používám hroznové víno (nakrájené na půlky a s vydloubanýma peckama, protože ty jsou pěkně hnusný) nebo nastrouhané/na malé kousky nakrájené jablko
Ještě mi jakžtakž chutnala kaše se švestkami či meruňkami.
Použít ale můžete samozřejmě jakékoliv ovoce podle vaší chuti .. nebo taky žádné.

Sypká dochucovadla
Kakao. Má nejoblíbenější sypká ingredience. Můžete ho do kaše zamíchat už během vaření, nebo až po vaření .. výborná chuť je zaručena v obou případech. :)
Skořice. Do kaše výborná a navíc urychluje metabolismus. 
Zázvor. Ten doporučuji přidávat do kaše bez ovoce, chuť je to zajímavá, a ačkoli to moc chutně nezní, dobré to je.
Strouhaný kokos. Na dozdobení kaše ideální, ale chuťově ho v kaši moc nepocítíte, pokud ho tam nenasypete horu.
Cukr. Já osobně jsem to nikdy nezkoušela, ale pokud se někdo bez cukru neobejde, může si ho zkusit dát i do kaše. A třeba i zkaramelizovaný.
Strouhaná čokoláda. Stačí nastrouhat tmavou čokoládu/čokoládu na vaření/v podstatě jakoukoliv jinou čokoládu a úžasná posypka je na světě.
Kafe. Díky němu si můžete udělat tiramisu ovesnou kaši.
Protein. Málem jsem na něj zapomněla, ale pro nás šílence je to nejpoužívanější sypká ingredience do snad všech pečených věcí, tak proč ho občas nepřidat i do ovesné kaše. :)

Tekutá dochucovadla
Jogurt. Do ovesné kaše přimícháte jakýkoliv jogurt či třeba tvaroh a vyvážená snídaně je na světě.
Puding. Když se vám zrovna chce vařit dvě věci najednou, během vaření vloček si uvařte v druhém hrnci puding a pak ho část přimíchejte do kaše. Stojí za vyzkoušení. :)
Sirupy. Agáve sirup, javorový sirup .. každý dodá vaší kaši originální chuť.
Med. Této včelí pochoutky bude prý v budoucnu velký nedostatek, tak si jí užijte, dokud můžete. :)
Topingy. Když máte zrovna chuť na jahodovou kaši a jahody nejsou k dispozici, jahodový toping poslouží výborně. Jiné příchutě jsou ale také dobré, pokud máte chuť zdravě mlsat.
Šlehačka. Tohle sice už tak zdravé není, ale chutné docela i jo .. a jednou za čas .. :)
Džem/marmeláda. Další varianta, jak si udělat ovesnou kaši s příchutí ovoce, které zrovna není v obchodech dostupné.

Doufám, že jsem nic nevynechala, budu nadále zkoušet další věci a časem třeba sepíšu další díl.
Btw, dnes odjíždím a celý víkend budu pryč, pak se ale už pokusím Vámvšem odpovědět na vaše komentáře, za které Vám moc děkuji. :)
Mějte se pěkně a užijte si víkend!

FACEBOOK / INSTAGRAM

40 komentářů:

  1. Banán si do ovesné kaše dávám skoro pokaždé a někdy k namačkanému banánu dám i půlku tvarohu, a to je teprve dobrota! Zázvor někdy v zimním období určitě vyzkouším :) A kokos je nejlepší <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mám tuto kombinaci nejraději, banán je prostě nejlepší ovoce :)

      Vymazat
  2. Super článek :) To moje snídaně na VŠ jsou pořád stejné - vločky + jogurt / ovocné podmáslí + banán, někdy oříšky :D. ALe vůbec mi to nevadí a vždycky se na snídani těším a pochutnám si. Ale teď si chci ještě koupit burákový máslo, abych se na ty snídaně těšila ještě mnohem víc :D
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já taky snídám v podstatě pořád to samé, buď ovesku nebo müsli s jogurtem :D a taky mi to tak nejvíc chutná, když nemám svou snídani, jsem celý den nepříjemná :D
      máslo doporučujuu!

      Vymazat
  3. Užitečný to článek :) Já jí taky miluju s banánem, pak často přidávám jahody :) A taky kokos! :)

    OdpovědětVymazat
  4. to je hrozně super článek! díky za inspiraci..já mám nejradši kombinaci vloček, kokosového/rýžového mléka, banánu a skořice :)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělé nápady :)) Já mám vždy kaši s ovocem, skořicí a buď tam vrazím jogurt a nebo přesnídávku :D A taky povidla tam moc ráda dávám ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Už se těším domů na kaši k snídani :) Pro mě je oblíbená kombinace s jablíčkem/hruškou a skořicí :)
    Skvělá inspirace v článku :))

    OdpovědětVymazat
  7. Ja milujem na kaši sirupy od Walden Farms bez kalorii :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty bohužel nevlastním, ale ochutnávala jsem pancake syrup a také mi moc chutnal :)

      Vymazat
  8. Ja mám najradšej vločky s banánom. Ale snažím sa ten banán obmedziť, pretože obsahuje strašne veľa sacharidov :)

    Poď ku mne na GIVEAWAY
    Nika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já sacharidů mám většinou spíš málo než moc, takže banán zařazuji skoro pořád :)

      Vymazat
  9. Taky hodně experimentuji xD Bánán je základ každé mé kašičky xD Cukr jsem si do kaše taky nikdy nedávala xD Medu bude málo?:O Neeeeee!!! Já miluji kombinaci banán+tvaroh+kokos+nějaká čokoláda+rozinky/brusinky+vlašské ořechy:)) A někdy tvaroh+banán+PB+med+skořice+rozinky+vlašské ořechy:33

    OdpovědětVymazat
  10. ovesné kaše nejím, ale moje mamka jo :) až jí budu chtít udělat radost, udělám ji a budu se inspirovat tvým článkem :))

    OdpovědětVymazat
  11. Banán+čtvereček čokolády+arašídové/kešu máslo = pro mě nejlepší kombinace ever ♥♥! :D :) ale jinak taky hodně experimentuju, naposledy kaše s nalámanou Lotus sušenkou mňam :) a nebo v zimě s perníkovým kořením a perníčkem :)) ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s nalámanou Lotus se jí chystám zrovna zkusit pozítří :D

      Vymazat
  12. Myslím půlku, tu malou skleničku xD Uff.. takže nejsem jediná xD

    OdpovědětVymazat
  13. Tak zrovna takový článek jsem potřebovala jako sůl!! Většinou jím ovesnou kaši bez ničeho, ale už to začíná být docela nuda! :) takže díky! :)
    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. to jo no zase je období, kdy je skoro každý nemocný :/ díky za palce;) fotek se brzy dočkáš ;)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Tak vím další způsoby, jak se ochutit ovesnou kaši, moc krát děkuji ;)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  16. ...aneb pejsek a kočička pečou dort xD Předpokládám že tu pohádku znáš, prostě tam nacpali všechno co měli rádi a ono to nějak dopadlo... a předpokládám že u tebe líp než u nich, ale stejně tomu už neříkám kaše ale teplej mišmaš s vločkama xD zlatý instantní, s tím není takový práce xD jinak ale pěkný a inspirativní ;-)

    copak ty mrcho zas nestíháš?! žádný ulejvání a mazej blogovat! kapitolka zas asi bude v dohledný době :-)
    jojo, s L. to umí bejt pohádkový, ale nějak si neumím představit s ním po tom všem co jsme si prožili bejt, respektive se k němu víceméně "z nouze vrátit po odmítnutí od P.", jelikož ten byl i důvodem proč jsem nemínila posouvat náš vztah dál a prostě se sekla u téhle fáze líbacích kámošů co mi fakt vyhovuje protože ho můžu vídat kdy chci a nemůže po mě chtít nic co bych nechtěla já (což samozřejmě chce, ale nic s tím nezmůže) xD navíc L. od mého odmítnutí přestal pěstovat vážné vztahy a bejt mu holka do postele nemíním v tomhle případě už vůbec :-)
    Připouštím že to co se stalo mohlo z jeho pohledu vypadat tak jak to i pochopil, teda fakt nápadně na shodu okolností, ale zároveň přiznávám že sebestřednost mu fakt upřít nejde xD Prostě P., no...
    Já bych v tom taky jinak nešla, ale prostě jsem provokatérka takže jsem si to musela odtrpět nepohodlím xD aneb holčičí a obzvlášť moje logika "sice s tebou nic mít nechci, ale o to víc to musíš chtít ty" xD
    já si takovejch poplatků za rok vymejšlím dost, ono to občas jinak nejde xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně ty moje kaše už chutnají víc, než insntantní, když si je umím ochutit :D ale jo, kočku a pejska si někdy připomínám :D

      Vymazat
  17. Taky mám zrovna rozepsaný článek o ovesné kaši :DD Teď je to snad všude, supr! :))

    http://mywaytofitness.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  18. Jeee to si mi rozvasnila chutove poharky:)..kdepak snidane to je moje choulostive tema:)..bez kasicky k snidani bych se aksi rozhodla sabotovat den:)..driv jsem byla dost umirnena..ale ted uz tam hazu co se da:)..krome toho co si napsala se mi jeste moc chutove osvedcil jav.sirup. tahini pasta. Svestkovy sirup,pernikove koreni, kandovana citronova kura a hlavne dost oriskuu;);).....

    Jinak moc dekuju za komentar...ja jsem ted tak neskutecne spokojenej tvor:):)...prála bych to kazdemu...o to vic me mrzi kdyz vidim jak se nektere slecny samy udrzuji ve splinu a depresicj...a co me vzdycky dokaze zvednout ze zidle je nazor..STESTI SI NEZASLOUZIM...:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky musím mít k snídani kaši, nebo musli s jogurtem :) velká snídaně je nejlepší start do dne :) a také děkuji za tipy, určitě vyzkouším, zaujal mě švestkový sirup :)

      Vymazat
  19. Díky za pochvalu outfitu! :) Fotky určitě přídám, už mám domluveno, že si beru zrcadlovku, takže budou mít i nějakou kvalitu. Teplý podzim na jihu Itálie - tolik se těším! :)
    Štve mě, že mi ovesné kaše nechutnají :/ ale zato si ráda pochutnám na krupicové :) jinak co se dochucování týče, existuje i speciální "vanilka" v prášku, je to vlastně takový RAW vanilkový extrakt :) a prý je to moc dobré.
    Je to super článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ta vanilka zní také dobře, mrknu na to :)
      jinak krupicová kaše je taky fajn :)
      děkuji!

      Vymazat
  20. děkuju :) asi se vrátím, ještě uvidím :) jinak aby sis nemyslela :D sice nepíši komentáře, ale blog poctivě čtu! :) mám ho v záložkách :D nechceš napsat nějaké inspirace na večeři? :)) nikdy nevím, co jíst -.- :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jéé, to jsem ráda, moc mě to potěšilo! a v tvůj návrat doufám! :)
      jasně, ráda! :)

      Vymazat
  21. To bych byla na šrot xD

    OdpovědětVymazat
  22. Ono všude je něco a vzhledem k tomu že jsem na manuální práce fakt nešika, moc na výběr nemám a vydělávat si pusou je vždy lepší (ještě že nejsi L., úplně slyším co by mi na to odpověděl on xD) takže práce přesně pro mě :-)
    láska k P. mě přecházela víc než měsíc, takže bylo na čase a doufám že si to už fakt nenamlouvám, to už tu párkrát bylo xD
    --
    kdo chce, na blog si čas najde vždy, aneb jak by řekla Andee, běž spát ve dvě a dospi se ve škole xD no jo, až budu mít vydělaný ty spousty tisíc a kompletně se za ně předělám, vlasy počínaje a plastikami konče, epic love určitě najednou vznikne xD ale já už o ni předpokládám nebudu stát (co si to namlouváš, Andee?!)... ale taky furt mám nějak pocit že si souzení jsme, jen to ten blbec neví nebo do toho dostatečně nedospěl :-/ mě to nevysvětluj, já to chápu, jenom P. je sebestřednej :-/ jojo, je super když tě má kluk rád i v teplákách, L. mě dokonce zná i bez mejkapu a přesto furt nedal pokoj, ale vyfintěná je lepší xD

    OdpovědětVymazat
  23. nejlepší s banánem a skořicí ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  24. Miluju oříšky, zbožňuju jak tam pak křupou ♥ a ještě něco sladkého jako javorový sirup, ňam!

    OdpovědětVymazat
  25. Děkuju :) No doufám, že se mezi všechny ty stroje a lidi odvážím, přestože vlastně nevím, co bych tam zatím dělala :D Takhle doma si nelámu hlavu s tím, co budu cvičit, jenom něco pustím a jdu se "zabít" :DDD
    Téměř od narození tady, ale kořeny cítím spíš na Slovensku :))

    http://mywaytofitness.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  26. Joo, ovesná kaše.Já jí miluju :D A je mi úplně jedno s čím si jí dám. Většinou je tam prostě nějaké ovoce, potom skořice, nebo kakao, oříšky, nějaká ta semínka nebo sušené plody, někdy arašídové máslo, jogurt a občas taky nějaká ta sladkůstka, třeba kousek čokolády. :) Ovesná kaše je prostě nejlepší snídaně :33

    OdpovědětVymazat
  27. super článek! a hlavně dobré rady, strouhanou čokoládu jsem nikdy nezkušela, vždycky tam hodím celý kus, takže příště zkusím tohle :D

    OdpovědětVymazat
  28. Tolik skořice, co u mě vždycky padne do kaše, to by člověk nevěřil.. :D

    OdpovědětVymazat
  29. z ovsených kaší mám už taký rituál, pretože si ich robím skoro každý deň :) ale tiež dávam väčšinou banán :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)
Na všechny odpovídám zde na blogu.