30.06.15

Boj s přejídáním

Zdravím všechny čtenáře :)
Článek na toto téma chci napsat už dlouho, ale pořád jsem se k tomu nemohla odhodlat. Buď jsem zrovna přejídáním trpěla a neměla jsem tak zrovna moc co poradit, nebo jsem byla v "mezifázi" mezi dvěmi "overeating" obdobími. A protože je fakt těžké se z toho kolotoče dostat, a vím, že touto poruchou trpí čím dál více lidí, chci vám říct o tom, jak jsem se s tím snad už nadobro vypořádala já. Třeba to někomu pomůže. :)


Jak u mě přejídání probíhalo?
Začalo to jako pozůstatek PPP, kterou jsem si prošla předtím. Zbavila jsem se sice ostatních projevů té "nemoci", ale tenhle mi zůstal. Zezačátku to nebylo tak hrozné. Dala jsem si třeba kousek čokolády, pak měla pocit viny a dojedla jí celou, s myšlenkou že "stejně už jsem to zkazila tím jedním čtverečkem, tak to už je jedno." Což byla samozřejmě blbost, jeden čtvereček by opravdu můj stravovací režim neohrozil.
A ani ta celá tabulka by jednou za čas nebyla tak hrozná, bohužel ale pak moje myšlení přešlo na ještě horší styl ala "už jsem to zkazila tou čokoládou, tak už můžu sníst, co chci" a skončila jsem tak třeba u několika čokolád, sušenek, pečiva .. brr.
Většinou se mi to stávalo hlavně večer, ne kvůli špatnému nevyváženému jídelníčku (což je častá příčina) ale z nudy. První věc, kterou dělám, když se nudím - přemýšlím, co bych si mohla dát.
Vánoce, které byly, asi jako u všech, v přecpávacím duchu, u mě odstartovaly přejídající éru, která trvala, s přestávkami, do nedávna. Zjistila jsem totiž, že po přejídání nijak rapidně nepřibírám. Takže jsem se pak ovládala ještě hůř a stávalo se mi to čím dál častěji. Sice jsem nepřibírala, ale začaly se objevovat nějaké zdravotní problémy a hlavně můj největší strašák - celulitida. A taky se mi trošku zvětšovaly madla lásky, které naprosto nenávidím. A to byl důvod pro změnu.
První dny byly nejhorší. Cca první týden. Pak už to není tak těžké a doufám, že časem to nutkání a chutě zmizí úplně a budu schopná si jednou dát čtvereček čokolády, aniž bych ji celou dojedla. Teď se těmto problémovým potravinám vyhýbám úplně.

Co mi pomohlo ven?
Motivace. Dala jsem si nějaké cíle, kterých bych chtěla dosáhnout. Jasně jsem si je uvědomila. A jelikož postava ala Shrek, celulitida, nafouklý obličej ani zdravotní potíže mými cíli nejsou a už jsem se k těm věcem skoro dopracovala řekla jsem si dost a to byl asi prvotní impuls proto, abych to vydržela. Prohlížení hezkých cizích těl taky není na škodu.
Vyřadit problémové potraviny. Žádná čokoláda, nutella, chipsy .. vůbec. Vím, že bych se neudržela, kdybych začala. A ani mi to tak extra nechybí.
 Prohlížení obrázků jídla. A to myslím naprosto vážně. :D Když mě chytnou chutě třeba na zmrzlinu, chvíli si prohlížím všemožné fotky zmrzlin a pak už na ní ani nemám chuť.
Zdravé varianty pochutin. Upéct si zdravé sušenky, tvarohový dortík .. a mít vždy po ruce něco, co se dá zobnout ve chvílích nejvyšší nouze. :)
Deníček. Zavedla jsem si sešitek, kam jsem si jednoduše psala jen dny a u nich buď zeleně odkšrtla, když jsem ten den jedla správně, nebo udělala červený křížek, když jsem svůj plán nedodržela. A to mě dost nakoplo, když jsem se pak podívala do deníčku a pět dnů ze sedmi bylo červených. Sebekázeň level 1000. :D
Hlad je převlečená žízeň. Když mě chytal ten večerní nudou způsobený vlčí hlad, uvařila jsem si čaj nebo vypila sklenici vody. Hlad pak většinou utichne. :)
Zelenina! Zkuste se přejíst po tom, co do sebe nacpete třeba dvě kedlubny. :D
"Trest". Při každé myšlence na přežrání se jsem si preventivně naordinovala 100 dřepů a 20 kliků. Když jsem zrovna nebyla líná to udělat tak to fungovalo a neměla jsem pak na nějaké pochoutky ani pomyšlení. :D

Teď už si jen držet palce, aby to vydrželo nejlépe napořád. :))

FACEBOOK / INSTAGRAM

12 komentářů:

  1. Jo, znám to moc dobře... Pokazilas to čtverečkem, sněz celou čokoládu.. Oh ne, tys snědla celou čokoládu? Tak to si můžeš dát ještě něco, už jsi to podělala.. -_- nesnáším, jak jsem tehdy uvažovala.... Díkybohu je to (snad navždy) pryč :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně napsaný :) naštěstí jsem to takto ještě nikdy nezažila, že bych se cpala až do prasknutí ... Vždycky se mi nějak povedlo se zastavit :) Tak doufám, že mi to tak i nadále zůstane :) A tobě držím palce, ať se to nevrátí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Psychika udělá hodně..bohužel :) ..já jsem si to dala právě naopak, každý den něco sladkého. Trénuji vůli! :D Protože kdybych si to zakázala úplně, vím, že by přišel zase ten den, kdy už bych chutě neovládla a skončilo by to opět přejídáním...na to se znám.:D

    OdpovědětVymazat
  4. Přejídání je fakt zlo... Já občas taky ujedu a prostě dám si něco nezdravýho ( v neděli často buchtu, tak 6-8 ks :D) s tím jsem se už smířila.. prostě nedokážu své chutě natolik ovládat a asi ani nechci. Ale když v průběhu týdne šáhnu po máslíčku a dám si půlku sklenice, tak pak mám celkem výčitky :/ hlavně jak je kolem mě tolik krásných a hubených holek... achjo:/ ale tak snažím si to tak nebrat.. ale to jsem zas odbočila, achjo :D je super, že ses rozhodla z toho dostat a jde vidět, že to myslíš vážně:) tak hodně štěstí! Btw. v tom Hradci budu 5.,6,7. srpna a pak ještě asi 4 dny nakonci:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vždyť máš také suepr postavu! ale chápu, ty výčitky a špatný pocit .. :(

      Vymazat
  5. Super tipy :) Určitě vyžiju, protože přejídání jsem se ještě nezbavila...A v kombinaci s anorektickými myšlenkami je to fakt peklo :/

    OdpovědětVymazat
  6. Přejídání je hrozné svinstvo! U mě to začalo potom, co jsem hodně zhubla a byla naprosto posedlá jídlem a kontrolou nad ním. Ta kontrola se pak ale začala ztrácet a nastal rok a půl šíleného přejídání. Až když jsem si řekla, že kašlu na diety, hubnutí, na to jak vypadám tak jsem zhubla a pomalu se ztratilo i přejídání. Tak doufám že se bude držet daleko napořád :)

    OdpovědětVymazat
  7. Super typy, některé (jako to prohůížení obrázků) mě docela překvapily :D :). Také jsem měla takové období, naštěstí jen pár měsíců a jediné co mi pomohlo, bylo prostě se zaměstnat. Pořád něco dělat, aby na to přežírání prostě "nezbyl čas". A taky trávit čas s lidmi, to se člověk moc nemá šanci přejíst...Ale ikdyž to zní jednoduše, tak to je dost práce a chce to čas se toho zbavit...
    Jinak ti gratuluju a držím palce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zaměstnání mi také pomáhá, ale někdy se to moc nedá :D děkuji!

      Vymazat
  8. Já když si prohlížím obrázky jídla, tak na to právě dostanu chuť :D

    OdpovědětVymazat
  9. A s tou kedlubnou neříkej dvakrát hele .. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)
Na všechny odpovídám zde na blogu.